dag 01

Dag 01 - En nytagen bild på dig och 15 intressanta fakta om dig själv.

svårsvårSVÅR, um okej. here we go. 15 ointressanta saker om mig.

- jag är helsvensk, fast folk har svårt att tro mig. har blivit tagen för serb,turk, kines (haha! ja, KINES) och tror det va från ukraina eller ngt sånt? minns ej. en gång hamnade jag i en diskussion med en klasskamrat som inte alls trodde jag va svensk.

r; "suddan vart är du ifrån?"
s; "sverige?"
r; "men asså från början?"
s; "sverige.."
r; "men assååå, vart kommer du ifrån från början?"
s; "haha! sverige!"
r; *suck* "men åh, vart är dina föräldrar ifrån då?"
s; *försöker hålla sig för garv* "sverige, eller. stockholm och göteborg"
r; "men vadå.. asså. är du helsvensk?"
s; "ja"
r; "vaaa? du ser inte svensk ut!"

- jag har började spela hockey&fotboll när jag va 5år

- jag slutade spela fotboll efter säsongen 09 eftersom jag inte hade tid längre och inte orkade leta upp ett nytt lag då jag flyttade till västerås.

- jag bor ensam i en lägenhet i västerås där jag går hockeygymnasium, andra året.

- mina föräldrar bor kvar i vh där jag bott i hela mitt liv. tills jag flyttade till västerås, men vh är hemma!

- jag har spelat hockey i den högsta serien för tjejer i sverige riksserien, damernas motsvarighet till elitserien

- när jag spelade fotboll spelade vi i "elit", alltså bästa serien för tjejer '93 i sthlm, vi var ett 94-93lag.

- jag har varit med i regionsturneringen där jag spelade i region väst. de 80 bästa tjejerna i sverige (upp till 18 år) tas ut till fyra olika lag (regionslag) och spelar mot varandra för att visa upp sig så att säga, landslagtränare och grejer som tittar. man kan alltså säga att jag är topp80 i sverige. kortfattat om vad region är.

- jag red i 5år (tror det var 5år..) och var nära på att få överta min systers häst, ja, det är min systers fel att jag red ;) men aah, hade alltså kunnat haft en egen häst nu, haha!

- jag har också spelat blockflöjt och sjungit i kör. också något som pågick i flera år. spelade och sjöng nästan alltid solo. i kören hade jag i princip varje kabaré ett solo, ibland flera. har alltså sjungit solo inför 250-300 pers. dold talang ;)
trots det är det inte många av mina kompisar som hört mig sjunga, verkligen dold talang. är jääätteblyg med att sjunga! haha

- jag spelade hockey med killar i tror det va 6år.

- jag vill pierca mig igen och göra en tatuering.

- jag kan lyssna på samma låt flera timmar i sträck, skojar inte ens. sätter den på repeat och tröttnar aldrig, högsta volym och kör bah. får inte nog. hittar jag min nya "knarklåt" som jag kallar det, repeat, lägg in på ipoden, lyssna hela tiden, överallt! nejnej! inte en dag. kan knarka en låt sådär i flera dagar, veckor. haha. sen händer det ibland att jag lyssnar sådär och sen tar en "paus" på en kvart och lyssnar på andra låtar. men sen åker knarklåten på igen. vissa låtar får man inte nog. lyssnalyssnalyssna. de blir aldrig dåliga, tvärtom. de blir bara bättre och bättre.

- jag har aldrig varit kär

- att jag fyller 18år om två månader skrämmer mig.

ojdå, nu känner ni mig lite bättre, finns ju dock en del som redan visste alla dom där, men synd för er dåååe!
eftersom jag sitter på min stationära och fb inte funkar så bjuder jag på en äcklig gammal bild istället så får jag lägga in en nytagen när jag får tillgång till min bärbara data igen ;) ikväll dvs.

gammal, drivbild. men iaf! lääääskig! min arm är ju nästan lika bred som min mage!  kroppen hänger fan inte ihop, hahah. ideal elleeeer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0