16, snart 17 och redan dödstrött på killar

jag har kommit på en sak.. våran generation är så jävla körd.
vi kmr gå bakåt i utvecklingen, totalkörda är vi. iaf killarna. asså. förlåt.
men ärligt, jag är inte mindre viktig, mindre värd och lite sämre bara för att jag föddes brud. asså, kom igen.

och detta eviga tjat om att killar är bättre i idrott och damidrott suger så jävla hårt. men SKJUT MIG. spelar vi för eran skull eller? tvingar jag er att sitta och titta upp mina matchresultat på internet? och om det nu är så dåligt, varför tittar ni? varför bryr ni er? låt oss va och sköta vårat eget. vi spelar för våran skull, inte för er. och vi kan inte hjälpa att vi föddes utan kukar, förlåt oss lixom.

och alla ni som alltid ska kommentera hur dåligt det går för vik damerna, mitt lag, ni kan ju också slänga er i väggen. samma där, jag spelar inte för eran skull. och är det eran sak att bry sig i? jag vet hur det gått för oss. men tillskillnad från er vet jag vad som orsakar det, och det är inte att vi är dåliga. och jag vet hur spelet ser ut. visst, ibland spelar vi dåligt. så äre.
men strö salt i såren bara?! mår ni bättre då?
visst, jag bjuder på mig själv och tar det till en viss del. men det finns en gräns.

men ni har inte tänkt på att jag antagligen hade bytt lag om jag kunde? OM JAG KUNDE
jag är lixom fast där jag är. fast klagar inte. för jag trivs.
men asså hallå. jag är i västerås för att jag är duktig. det vet jag. jag kom lixom in på hockeygymnasium, mer än vad man kan säga om de som klagar och tror de är ngt.
sökte till alla hockeygymnasier som gick, kom inte in på ett enda. fick inte ens komma och provspela. haha. pinsamt.
jag kom in på mitt första handsval. utan att knappt försöka. de värvade mig först och sen sökte jag. säger inte det en del?
vad har ni för meriter? dö va. ni kmr aldrig bli ngt och jag har redan kommit längre än vad ni ngnsin gör. men känns det bättre att klaga så visst.

har ni ens blivit värvade? jag har, två ggr. pinsamt.
och jag har spelat med killar, var inte sämst där. så dränk er.

men kanske inte blir ngt riks nästa år nu, nöjda då? jag kanske kmr hem då, byter lag och så, nöjda då? och även om jag stannar i västerås så lär vi vinna i div1 eftersom vi gick ur den serien obesegrade förra året. känns det bättre för ER då?
så jävla sorgliga, vilket jävla liv att inte ha bättre för sig .

jag må va brud, men jag har ju mer i skallen än er. mer vett än ni ngnsin kmr få. och framför allt så vet jag hur man beter sig.. jävla barnungar. lev ni erat liv så ska jag leva mitt.

vad ni än säger så är jag stolt.
stolt brud , stolt hockeyspelare.
stolt damhockeyspelare.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Starkt inlägg, Suddan ;) Fint :)

2010-01-24 @ 17:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0