helgen (y)

okej, fredags drog man te skolan , gjorde först nationella engelska - läsförståelsen . det var fan rätt lätt . sen vare paus och sen blev det hörsförståelse , rätt lätt det också ^
sen drog jag hem och vid elva tror jag bilen gick hemifrån . det var en lite halv dryg resa som jag inte överlevt utan alla sms och allt godis (H) men det var najs .
kom te ishallen och började plocka iordning och grejjer . vi värmde upp och sen vare match mot hanhals som gällde . vilket jag egentlign tyckte var rätt fusk ;O
vi hade lix ungefär 5 timmar bussresa , jag&åby hade bilresa iofs, i benen medan det var deras hemmaplan satt -___- iaf , vi spelade fan bra , det blev lite rörigt och ibland och bussresan märktes i benen .. men vi spelade ändå helt okej . matchen slutade 4-3 te hanhals ,helt ärligt tror jag vi hade vunnit om vi mött de på lördagen eller söndagen , eller åkt upp tidigare .. var lite mer laddade . men jeje , sånt händer .
efter matchen var det fedt med depp i laget , det är ju ändå kval och förlusten var tung . men efter dusch och pastasallad i hallen blev det en 2 mils bussresa till hotellet och vid det laget var alla på helt okej humör igen - lyckliga jävlar de där i västerås vetdu ( : kom te hotellet och det blev la te sängs vid typ ett .hamnade i samma rum som åby, amanda och åslund .



lördagen var det väckning 09.30 för att gå på en promenad vid 10.00 , efter promenaden blev det frukost . vi käkade och så , fixade oss och sen blev det ut och gå för vi skulle gå och bowla, maha . gick lite fel först men tillslut kom vi fram och de andra spelade medan jag satt och kollade på, tog kort med kolles kamera . haha, kan ju inte bowla pga mina handleder .. men ja , jag tkr fan det är lite kul . västerhaninge var ute och hade fysträning och alla var ute och var typ fedt seriösa, vi gick och bowla lix . haha . jeje, vi hade roligare iaf ;O
men sen gick vi tillbaka te hotellet och gick in i något konferansrum där vi käkade mellis , typ yogurt, müsli och banan och grejjer . sen kom tränarna och vi snackade om gårdagens match . sen var det vila , jag somnade typ ganska fort, amanda&åby läste , men de somnade typ också efter ett tag. fast är inte säker på om åby gjorde det , hon låg och höll på med sin mobil när jag vaknade . haha , men iaf . efter 1½ timmes vila satte vi oss i bussen och åkte de två milen te ishallen igen .när vi kom te ishallen fick vi lunch , potatis& köttbullar med brunsås . haha , sen kollade vi ett tag på munksund - hanhals . sen gick vi på en promenad , gick in , bytte om och gick sen ut och sprang - värmde upp . in tagga som fan&byta om .
kom ut på isen och gav västerhaninge stryk med 6-0. så jävla skön match . vi spelade helt underbart&jonas fortsatte peppa på ; vi viker oss aldrig .
fyfan , matchen var underbar !
efter allt hurrande och kramande duschade vi och käkade pastasallad och tog bussen hem . på hotellet gick jag, amanda&åby och la oss typ direkt .



söndag var det väckning 06.15 , gick på promenad 06.30 . käkade frukost , packade och direkt te ishallen - matchstart 10.30 .
värmde upp och fixade . spelet idag var dock inte alls som lördagen , vilket var lite sug då . men vi var bäst iaf , vann mot munksund med 3-1 .
haha, så jävla skönt , vi typ skrek som fan , hoppade runt i en jävla klump mitt på isen , slängde oss på isen och faaaaaan vad vi skrek . massa som grät också , jag förstår det . det här är lix vad västerås kämpat för hela säsongen och tjejerna förtjänar det sååå mycket . obesegrade i serien och grejjer . helt jävla underbara .
vi kom in i omklädningsrummet och alla kramades och skrek . tillslut blev vi utkallade på gården typ halv fortfarande i uttrustning , jag hade iofs fått av mig allt . då kommer lagkaptenen med sina två assisterande och bah dränker oss i pommac . haha, fyfan vad najs . alla bah skrek . shiet , jag blev nog ärligt ännu värre hörselskadad den här helgen . går tillbaka in i omklädningsrummet och ställer oss i en cirkel , stén *tränaren* ringer upp bersan *annan tränare som inte var med* och han bah ; shaa, det var stén , jo asså matchen ..
så bah lyfte han luren in mot ringen och alla bah; WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
så jävla najs . sen skulle vi såklart hurra , som att vi inte gjort det nog lix :D , och petra *kapten* bugade för oss och grejjer , haha .
sen mitt i allt kommer petra och bah; "there's a person in this dressingroom that just had a birthday. she's now in the amazing age 16 . "
sen vänder hon sig mot mig och bah; "it's sandra! i wish u all the luck in the world" och krama mig .
och alla bah; WHAAAAAAAAAAA . HURRA HURRA HURRA HURRAAAAA .
jag bah; *happyface, döv*
sen blev det packa och hemresa, brudsen stannade och kolla på västerhaninge-hanhals eftersom om västerhaninge skulle vinna den skulle vi komma etta . men västerhaninge förlorade såklart , så vi kom tvåa . men huvudsaken är att vi kommer gå upp te riks nästa säsong, det är så jävla najs .
fick höra efteråt att de berättat på västerås herrlags match att vi är klara för riks , de hade också berättat på sportradio . haha, awsome (H)
men sen blev det hem te mormor&morfar för att käka och sen åkte vi hem . kom hem vid typ 21.00 , då drog jag te snoris , var där te 23.30 . som sagt , helgen var najs .

men glömde säga en sak , efter matchen i lördags , när jag stod och snackade med morfar,mamma&pappa så bah kommer det fram en snubbe te mig .
han bah; jag ville bara säga att det var skitbra jobbat idag och igår . det är riktigt roligt att se på!
jag bah; taaack .
så gick han ,
pappa bah;
vetdu vem det var? det var junior landslagets förbundskapten.
då kommer han tillbak bah; jag kanske skulle presentera mig förresten
pappa bah; det har jag redan gjort te dig .
killen bah; ah, jag har kollat lite extra på dig idag&igår . ni har en viktig match imorgon också, jag kommer och kollar på dig med kikare då.
jag bah; *PANIK*
så följde han mig te omklädningsrummet *det var en bra bit att gå* och bah gick och snacka massa med mig . shiet . blev ju sjukt nervös när han säger sånt x) men iaf , det var la typ allt om helgen (: jag kanske lägger in bilder senare, men här får ni låten som dunka högt ur våra högtalare efter vinsten <3


Kommentarer
Postat av: Joakims

Shieeeet, bra där :O SEGERTÅGET (L)xD

2009-03-16 @ 20:25:35
URL: http://wannabemouli.blogg.se/
Postat av: sudd

viiiisst :D

2009-03-16 @ 21:21:44
URL: http://suddfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0