jag tycker till.

först vill jag bara säga att jag tkr det är lite kul att mina föräldrar lyckas se när det är ngt. som i bilen för kanske tio minuter sen.
jag hade precis fått ett sms som fick jag irriterad över det ämne jag tänkte skriva om lite senare i inlägget.
så kmr pappa, som varit nere i förrådet, in i bilen och bah; är du sur?
jag sa först att jag inte var det. men sen sa han ; det ser ut som att du hade lite åsikter om ngt.
och det var ju exakt det som var fallet.
så vad är mina åsikter..?

damidrott kommer aldrig utvecklas och det kommer aldrig bli jämställt så länge det finns killar.
det är min åsikt.

jag menar.. de flesta killar totaldissar all slags idrott för tjejer.
hockey- och fotbollskillar säger ; "fotboll/hockey för killar och fotboll/hockey för tjejer är inte ens samma idrott. det går inte att jämföra." eller/och "tjejer kan ju inte ens spela hockey/fotboll"

men asså, ursäkta?
jag har spelat med killar i hockey i fem år, om inte mer. och jag vet att jag inte var sämst.
visst, det var väl två år sen nu och killarna har utvecklats och blivit bättre.
visst, de är snabbare, starkare och skjuter hårdare.
visst, tjejer får inte tacklas.

men jag ska säga er en sak.
till skillnad från ovanstående. skillnaden är inte så stor. jag borde väl veta. jag har varit på båda sidor. så vi är inte lika bra, so what? vi är så bra vi kan bli. och tjejer får inte tacklas.. so what? jag ska säga er att det förekommer en hel del sånt iaf. ju högre serie, ju mer tillåter de. och även om det inte är tillåtet så förekommer det. visst får vi utvisning. men det händer iaf.

och vi är inte svagare och skjuter lösare för att vi är dåliga.. nej. vi tränar lika mkt som killarna.
grejen är att vi är inte byggda så.
vi kan inte bli lika starka och snabba som killar. så är det bara. våra kroppar är byggda olika. det är naturligt och det är så det ska vara. hade vi varit byggda på samma sätt hade vi varit exakt lika bra som killarna.

och vad gäller fotbollen. jag vet en hel del brudar som total äger killarna.
så det är bullshit. jävla bullshit.

jag hatar killars inställning till damidrott. skärpning! är det inte ett jämnställt land vi lever i?
ska vi behöva höra att vi är dåliga för att vi är tjejer?

tjejer är exakt lika mkt värda som killar.
hur skulle ni kunna leva utan oss lix?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0