första dagen i nya skolan

tudels .
okej, skola idag alltså .
det började ju inte bra om vi säger så . haha .
pettson följde mig till skolan som sagt och visade var aulan var och sen drog hon .. jag kollade på klasslistorna som satt på väggen . IDR09C .. jahaja . in i aulan och sätter sig . får vänta ett tag och sen börjar rektorn snacka . seg som fan . hon slutade lix aldrig .. iaf . sen fick vi gå med våran klass till ett klassrum , vid det här laget märkte jag att vi bara var fyra tjejer i min klass , där fick våra mentorer snacka lite, dela ut grejer, vi fyllde i lappar, vi snackade om hajken och grejer .. vi blev indelade i tältlag och fick börja diskutera vad vi skulle äta och vem som skulle ha vad och så . och jag började komma överens med tjejerna .
sen vare rundtur och då började vi snacka mer . det känns bra , tjejerna i min klass är rätt najs . snackade dock inte med ngn av killarna, haha . det kommer la på måndag eller ngt .
efter rundturen bad hans, min mentor *jag vet, min förra mentor hette också hans :O*, oss tjejer att stanna ett tag och vi fick då veta att det kommer en tjej till till våran klass .. och vi fick hennes nummer och grejjer för att kunna säga till henne vad hon ska ha med och så .
sen drog jag hem och jag hann knappt innanför dörren när jag får ett sms av michaela , en av tjejerna i min klass, som frågade om jag ville hänga med ner på stan och käka lunch . självklart lix ! bytte om till mjukisbyxor och sen ut . ringde pappa för att fråga efter vägen då jag bara hittar till skolan och rocklunda *idrottsplatsen* .. men det slutade med att jag fick fråga på vägen, kunde inte ta bussen heller eftersom jag inte visste hur man betalar på bussarna här (a)
men jag hittade tillslut och jag fick även veta hur man gör med bussarna x)
så när vi mötts så drar vi till donken *förvånade?* och käkar och så . och sen gick vi runt och kolla lite . det var chill . vi försökte också ringa den nya tjejen, men hon svara inte och så . haha .
men efter ett tag var det dags att dra sig och tro det eller ej, men jag hittade hem . maha . så nu vet jag hur jag ska gå till stan också (a) eller, stan och stan . centrum . haha(a)
kom hem för ett tag sen nu och den nya tjejen har äntligen svarat .. nu funderar jag på om jag ska ta mig lite pizza .. måste käka innan träningen och om jag käkar nu hinner det lägga sig (: 

så här såg man ut första dagen i skolan ; *klicka på bilden för större bild*
 


Kommentarer
Postat av: Idaa

snyggfan!

2009-08-23 @ 00:25:05
URL: http://idahelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0