skottland med haninge dff93 5-10augusti 2009

onsdag , det hela började alltså med att vi åkte och hämtade julia hemma hos henne och sen åkte vi till skavsta . jag&snoris var typ helt damp i bilen . haha .
när vi kom fram insåg vi att vi var typ fedt tidiga, men allteftersom börja det droppa in folk och vi checkade in bagaget och gick igenom alla kontroller och skit .. allt gick fint och vi var snart iväg .
det blev en två timmars flygtur men med så underbara tjejer så kändes det absolut inte som så lång tid .
vi kom fram och hämtade våra saker och så och klockan var nu mitt i natten och vi parkerade alla våra saker i ett café och utforskade flygplatsen, lekte med spelen, satt och snacka .. allt det där . flumma som fan !
efter ett tag var det dags att sova .. men det blev fan inte många minuters sömn den natten ..

torsdag
, klockan fyra blev vi väckta av högtalarna och det var dags för frukost . vi käka på starbucks och sen gick vi typ och la oss igen .. men kom inte och tro att vi fick ligga på cafét längre . nej, det kom en fitta och sa att vi inte fick sova där .. fast det inte var en jävel där .. skitstort café och helt tomt , bara vårat lag .. men nej. självklart ska vi därifrån . så somnade på ngr bänkar istl .
vid åtta kom bussen och hämtade oss . jag tror det var ungefär två timmars resa, men jag led inte . jag sov .
när vi kom fram snackade de lite, vi fick nycklar och lämnade saker och sen drog vi för att käka lunch . typ hela laget utom jag och ngr till och tränarna käkade på ngn hamburgergrejj . vi andra drog te ett café och käka macka . maha, sen drog vi tillbaka och sen samlades vi ngr tjejer i mitt rum och medan de satt och snacka sov jag . HAHA . jag har nog aldrig sovit så många ggr på ett dygn förut ..jag sov helt sjukt många ggr , jag har inte ens skrivit alla .
när jag vaknat drog vi för att käka men vi gick fel när vi skulle till matsalen så vi fick oss en promenad . haha, sen vare käk och det blev en glad överraskning att det var efterrätt och inte äcklig cupmat . det gick faktiskt att äta :O
sen vare invigning och det var säckpipa och kilt, haha . vackert vare !'
efter det tog vi kontakt med kanadickerna och det blev fotboll den kvällen, jag spelade bara lite och tittade på resten . typ bråka med engelsmän också x)
det blev nattinatt och jag fick äntligen sova .

fredag , vi gick upp och drog och käka frukost . fixade och höll på och sen hade vi våran första match .. vi spelade sjukt bra första femton, ganska bra resten av halvleken och sen resten spelade vi inte så bra .. matchen slutade 2-2 men vi skulle fan ha vunnit, vi var bättre !
vi duschade och fixade oss och sen vare typ lunch . och sen vare fritt tills vi skulle kolla på en match med våra motståndare .. haha, det sög .. kollade typ ingenting . (:
sen vare middag .
efter middagen skulle vi gå och se wallace monumentet . haha, det var typ långt, vi giiiick . och det var feta backen :O jag dog. haha . var där en stund och tog massa bilder och så .. sen vare tillbaka och det var fritt igen .. och vi träffade dickerna , sen vare natter igen .. snackade med irländarna utanför fönstret ett tag också .. sen vare sova . men tro inte att jag kunde sova inte (:

lördag , även denna dag började med frukost :O men efter frukosten var det direkt ner till fotbollsplanerna för att spela match .. för alla utom mig då . eftersom jag glömde benskydd och handduk x) fick springa och hmta och sen dra ner till planerna .
matchen vann vi med 3-0 och efter matchen hade vi typ bråttom att fixa oss för vi skulle med en buss för att titta på ngn match .. det var typ vi, kanadickerna, irländarna och ngr fler killag .. själva matchen såg jag inte mkt av . flumma mest .. haha .
tillbaka till universitetet och käka middag för att sen byta om för att det var disco . men, haha . vilket jävla skämt . vi var de enda tjejerna och vi var inte ens hela laget . och så var det typ kanadickerna och sen bara småbarn . HAHA , så vi drog .. var typ ute med kanadickerna hela kvällen . gick tillbaka lite senare för att kolla och nu hade det kommit ngr irländare och jag blev nästan våldtagen ! HAHA . hemskt :O men vi gick ut igen och 11.30 var vi tvungna att va inne för att det var match dagen efter .. kanadickerna var utanför fönstret ett tag ..

söndag
, det vart match på morgonen och dickerna var och kollade. jävla skit .. vi spelade dåligt, speciellt jag som gjorde bort mig ordentligt .. men vi vann ändå matchen med 6-0 och jag gjorde mål på hörna . maha ..
vi tog det lugnt ett tag, käkade och så och sen vare match igen .. på den matchen kollade irländarna, KUL ! de var typ asjobbiga ! mene ah . vi vann den matchen med 3-1 tror jag .. duschade och så och typ hela laget kollade på matchen som spelades efter oss för den avgjorde om vi skulle komma etta eller tvåa .. men jag orkade inte kolla så jag drog typ . men det var ett annat lag som vann med ett mål i målskillnad .. vi hade alltså samma poäng , dte var det laget vi spelade oavgjort mot ..
iaf , det var väl fritt ett tag och sen prisutdelning , käk och sen gick vi ut och var med kanadickerna till tolv .. sen gick vi in för att jag, snoris och camilla sen skulle smita ut och träffa dickerna igen . träffade även ngr irländare fast den här gången var de inte så jobbiga .

måndag , vi gick upp, käka frukost, packa och sen sprang jag, snoris och camilla för att leta efter dickerna för att lämna tillbaka nathens mössa .. vi sa hejdå och sen vare på bussen för att åka till flygplatsen . när vi kom till flygplatsen delade vi upp oss i två grupper . ena stannade på flygplatsen och resten, därav jag, drog till stan . där handlade vi lite (a) jag köpte en locktång, en mascara, en pincett och en cola . vi käkade och drog till stranden och åt glass . sen gick vi tillbaka och gick på starbucks , spelade airhockey och lite skit .. jag köpte ett jättegulligt gosedjur :D
vi checkade in alla grejjer och sen skulle vi gå i kontroller och så och fastna jag självklart och de kolla igenom min väska . tror ni inte att jag , smart som jag är, har lagt min hårspray i fel väska? haha, så de snor min hårspray .. iaf, sen sprang vi runt i taxfreen , köpte massa skit och så , käkade .. och sen gick flyget . fick en ny parfym ! TACK <3
sen fick vi åka bil hem från skavsta .

maha, ofta ngn orkat läsa hela :D iaf, ett löfte är ett löfte . asså, jag kna ju lova att vi har varit fedt knasiga . jag har typ knarkat handdesinfektion och knappt rört saker. SWINEFLU , hahaha, svininfluensa . har varit hel knasiga .. men .detaljer, vad vi gjorde när det var fritt och så finns inte med ! bara själva "händelser" , det går inte att beskriva resan utan de som var där vet . jag kan bara ge er en del . upplevelsen var underbar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0